Ramowy rozkład dnia
w Przedszkolu w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Żółwinie
3 – latki (,,Jeżyki”) i 4-latki (,,Liski”)
7:00 – 8:00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Indywidualne rozmowy z dziećmi i z rodzicami. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy stolikowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne.
8:00 – 8:15 Zabiegi higieniczno- samoobsługowe związane z przygotowaniem do śniadania.
8:15 – 8:35 Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
8:35 – 10:00 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju.Czynności organizacyjno-porządkowe.
10:00 – 11.30 Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, wycieczki – swobodna aktywność dzieci. Zajęcie ruchowe w sali (w razie niekorzystnej aury). Zajęcia indywidualne z dzieckiem zdolnym lub z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (pomoc psychologiczno-pedagogiczna).
11:30 – 12:00 Obiad – wspieranie samodzielnych działań dziecka, kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. Samodzielne spożywanie posiłku, prawidłowe posługiwanie się sztućcami.
12.00 – 13:30 Odpoczynek – leżakowanie przy muzyce relaksacyjnej lub słuchaniu bajek.
13.30 – 14:00 Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.
14:00 – 14:20 Podwieczorek – wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
14:20 – 17:00 Zabawy dowolne; czytanie literatury dziecięcej, fragmentów książek. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Zabawy w kole, zabawy stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Zabawy na świeżym powietrzu. Ćwiczenia artykulacyjne, ortofoniczne, słuchowe. Porządkowanie sali. Rozchodzenie się dzieci.
* Poszczególne godziny ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb i sytuacji.
* Zmiany w okresie zimowym: sporty zimowe, zabawy na śniegu, dokarmianie i obserwacja ptaków, doświadczenia ze śniegiem i lodem.
4-5 - latki („Wiewiórki”) i 5 – latki (,,Żabki”)
7:00 – 8:00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Indywidualne rozmowy z dziećmi i z rodzicami. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy stolikowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne.
8:00 – 8:30 Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe. Prace porządkowe w sali.
8:30- 8:55 Zabiegi higieniczno- samoobsługowe związane z przygotowaniem do śniadania.
8:55 – 9:15 Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
9:15 – 10:10 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju.
10:10 – 10:40 Zabawy swobodne. Kontynuowanie prac wynikających z zajęć wychowawczo- dydaktycznych. Czynności organizacyjno- porządkowe.
10:40 – 12.10 Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, wycieczki – swobodna aktywność dzieci. Zajęcie ruchowe w sali (w razie niekorzystnej aury). Zajęcia indywidualne z dzieckiem zdolnym lub z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (pomoc psychologiczno-pedagogiczna).
12:10- 12:20 Czynności samoobsługowe, przygotowanie do obiadu.
12:20 – 12:50 Obiad – wspieranie samodzielnych działań dziecka, kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. Samodzielne spożywanie posiłku, prawidłowe posługiwanie się sztućcami.
12.50 – 13:30 Odpoczynek – leżakowanie przy muzyce relaksacyjnej lub słuchaniu bajek.
13.30 – 14:20 Zabawy swobodne. Kontynuowanie prac wynikających z zajęć wychowawczo- dydaktycznych.
14.20 – 14:30 Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.
14:30 – 14:50 Podwieczorek – wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
14:50 – 17:00 Zabawy dowolne; czytanie literatury dziecięcej, fragmentów książek. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Zabawy w kole, zabawy stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Zabawy na świeżym powietrzu. Ćwiczenia artykulacyjne, ortofoniczne, słuchowe. Porządkowanie sali. Rozchodzenie się dzieci.
* Poszczególne godziny ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb i sytuacji.
* Zmiany w okresie zimowym: sporty zimowe, zabawy na śniegu, dokarmianie i obserwacja ptaków, doświadczenia ze śniegiem i lodem.
5-6-latki (,,Mrówki”)
7:00 – 8:00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Indywidualne rozmowy z dziećmi i z rodzicami. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy stolikowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne.Prace porządkowe w sali.
8:00 – 9:20 Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe. Prace porządkowe w sali.
9:20 – 9:35 Zabiegi higieniczno- samoobsługowe związane z przygotowaniem do śniadania. (
9:35 – 9:55 Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
9:55 – 10:50 Realizacja zadań edukacyjnych zgodnie z realizacją Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego poprzez zajęcia z całą grupą. Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju.Zajęcia umuzykalniające, sprawnościowe i dodatkowe.Czynności organizacyjno- porządkowe.
10:50 – 12.50 Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, wycieczki – swobodna aktywność dzieci. Zajęcie ruchowe w sali (w razie niekorzystnej aury). Zajęcia indywidualne z dzieckiem zdolnym lub z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (pomoc psychologiczno-pedagogiczna).
12:50- 13:10 Czynności samoobsługowe, przygotowanie do obiadu.
13:10 – 13:40 Obiad – wspieranie samodzielnych działań dziecka, kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. Samodzielne spożywanie posiłku, prawidłowe posługiwanie się sztućcami.
13.40 – 14:10 Relaksacja w formie zabaw i ćwiczeń oddechowo – rozluźniających przy muzyce – rozwijanie fantazji i wyobraźni dziecięcej oraz inwencji twórczej. „Chwila z książką”.
14.10 – 14:45 Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Zabawy integrujące grupę. Zajęcia o charakterze edukacyjno – wyrównawczym. Zabawy spontaniczne w kącikach zainteresowań.
14.45 – 15:00 Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.
15:00 – 15:20 Podwieczorek – wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
15:20 – 17:00 Zabawy dowolne; czytanie literatury dziecięcej, fragmentów książek. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Zabawy w kole, zabawy stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Zabawy na świeżym powietrzu. Ćwiczenia artykulacyjne, ortofoniczne, słuchowe. Porządkowanie sali. Rozchodzenie się dzieci.
6 – latki (,,Sówki”)
7:00 – 8:00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Praca indywidualna z dziećmi, rozmowy z rodzicami. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy stolikowe. Prace porządkowe w sali.
8:00 – 9:00 Ćwiczenia poranne z elementami metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, zabawy integracyjne, ruchowe i umuzykalniające, wprowadzanie do tematu dnia poprzez zabawy dydaktyczne.
9:00 – 9:30 Język angielski (wtorek i czwartek)
9:30 – 9:35 Zabiegi higieniczno- samoobsługowe związane z przygotowaniem do śniadania.
9:35 – 9:55 Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
9:55 – 10:50 Realizacja zadań edukacyjnych zgodnie z realizacją Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego poprzez zajęcia z całą grupą. Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju. Zajęcia umuzykalniające, sprawnościowe i dodatkowe.C zynności organizacyjno- porządkowe.
10:50 – 12.50 Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, wycieczki – swobodna aktywność dzieci. Zajęcie ruchowe w sali (w razie niekorzystnej aury). Zajęcia indywidualne z dzieckiem zdolnym lub z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (pomoc psychologiczno-pedagogiczna).
12:50- 13:10 Czynności samoobsługowe, przygotowanie do obiadu.
13:10 – 13:40 Obiad – wspieranie samodzielnych działań dziecka, kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. Samodzielne spożywanie posiłku, prawidłowe posługiwanie się sztućcami.
13.40 – 14:10 Popołudniowy odpoczynek. Relaksacja w formie zabaw i ćwiczeń oddechowo – rozluźniających przy muzyce – rozwijanie fantazji i wyobraźni dziecięcej oraz inwencji twórczej. „Chwila z książką”.
14.10 – 14:45 Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Zabawy integrujące grupę. Zajęcia o charakterze edukacyjno – wyrównawczym. Zabawy spontaniczne w kącikach zainteresowań.
14.45 – 15:00 Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.
15:00 – 15:20 Podwieczorek – wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
15:20 – 17:00 Zabawy dowolne; czytanie literatury dziecięcej, fragmentów książek. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Zabawy w kole, zabawy stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Zabawy na świeżym powietrzu. Ćwiczenia artykulacyjne, ortofoniczne, słuchowe. Porządkowanie sali. Rozchodzenie się dzieci.
* Poszczególne godziny ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb i sytuacji.
* Zmiany w okresie zimowym: sporty zimowe, zabawy na śniegu, dokarmianie i obserwacja ptaków, doświadczenia ze śniegiem i lodem.