Ramowy rozkład dnia

w Przedszkolu w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Żółwinie

3 – latki (,,Jeżyki”) i 4-latki (,,Liski”)

7:00 – 8:00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Indywidualne rozmowy z dziećmi i z rodzicami. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy stolikowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne.

8:00 – 8:15 Zabiegi higieniczno- samoobsługowe związane z przygotowaniem do śniadania.  

8:15 – 8:35 Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.

8:35 – 10:00 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju.Czynności organizacyjno-porządkowe.

10:00 – 11.30 Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, wycieczki – swobodna aktywność dzieci. Zajęcie ruchowe w sali (w razie niekorzystnej aury). Zajęcia indywidualne z dzieckiem zdolnym lub z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (pomoc psychologiczno-pedagogiczna).

11:30 – 12:00 Obiad – wspieranie samodzielnych działań dziecka, kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. Samodzielne spożywanie posiłku, prawidłowe posługiwanie się sztućcami.

12.00 – 13:30 Odpoczynek – leżakowanie przy muzyce relaksacyjnej lub słuchaniu bajek.

13.30 – 14:00 Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.

14:00 – 14:20 Podwieczorek – wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.

14:20 – 17:00 Zabawy dowolne; czytanie literatury dziecięcej, fragmentów książek. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Zabawy w kole, zabawy stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Zabawy na świeżym powietrzu. Ćwiczenia artykulacyjne, ortofoniczne, słuchowe. Porządkowanie sali. Rozchodzenie się dzieci.

 * Poszczególne godziny ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb i sytuacji.

* Zmiany w okresie zimowym: sporty zimowe, zabawy na śniegu, dokarmianie i obserwacja ptaków, doświadczenia ze śniegiem i lodem.






4-5 - latki („Wiewiórki”) i 5 – latki (,,Żabki”)

7:00 – 8:00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Indywidualne rozmowy z dziećmi i z rodzicami. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy stolikowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne.

8:00 – 8:30 Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe. Prace porządkowe w sali.

8:30- 8:55 Zabiegi higieniczno- samoobsługowe związane z przygotowaniem do śniadania.  

8:55 – 9:15 Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.

9:15 – 10:10 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju.

10:10 – 10:40 Zabawy swobodne. Kontynuowanie prac wynikających z zajęć wychowawczo- dydaktycznych. Czynności organizacyjno- porządkowe.  

10:40 – 12.10 Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, wycieczki – swobodna aktywność dzieci. Zajęcie ruchowe w sali (w razie niekorzystnej aury). Zajęcia indywidualne z dzieckiem zdolnym lub z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (pomoc psychologiczno-pedagogiczna).

12:10- 12:20 Czynności samoobsługowe, przygotowanie do obiadu.

12:20 – 12:50 Obiad – wspieranie samodzielnych działań dziecka, kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. Samodzielne spożywanie posiłku, prawidłowe posługiwanie się sztućcami.

12.50 – 13:30 Odpoczynek – leżakowanie przy muzyce relaksacyjnej lub słuchaniu bajek.

13.30 – 14:20 Zabawy swobodne. Kontynuowanie prac wynikających z zajęć wychowawczo- dydaktycznych.

14.20 – 14:30 Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.

14:30 – 14:50 Podwieczorek – wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.

14:50 – 17:00 Zabawy dowolne; czytanie literatury dziecięcej, fragmentów książek. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Zabawy w kole, zabawy stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Zabawy na świeżym powietrzu. Ćwiczenia artykulacyjne, ortofoniczne, słuchowe. Porządkowanie sali. Rozchodzenie się dzieci.

 * Poszczególne godziny ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb i sytuacji.

* Zmiany w okresie zimowym: sporty zimowe, zabawy na śniegu, dokarmianie i obserwacja ptaków, doświadczenia ze śniegiem i lodem.


5-6-latki (,,Mrówki”)

7:00 – 8:00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Indywidualne rozmowy z dziećmi i z rodzicami. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy stolikowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne.Prace porządkowe w sali.

8:00 – 9:20  Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe. Prace porządkowe w sali.

9:20 – 9:35 Zabiegi higieniczno- samoobsługowe związane z przygotowaniem do śniadania.  (

9:35 – 9:55 Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.

9:55 – 10:50 Realizacja zadań edukacyjnych  zgodnie z realizacją Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego poprzez zajęcia z całą grupą. Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju.Zajęcia umuzykalniające, sprawnościowe i dodatkowe.Czynności organizacyjno- porządkowe.  

10:50 – 12.50 Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, wycieczki – swobodna aktywność dzieci. Zajęcie ruchowe w sali (w razie niekorzystnej aury). Zajęcia indywidualne z dzieckiem zdolnym lub z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (pomoc psychologiczno-pedagogiczna).

12:50- 13:10 Czynności samoobsługowe, przygotowanie do obiadu.

13:10 – 13:40 Obiad – wspieranie samodzielnych działań dziecka, kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. Samodzielne spożywanie posiłku, prawidłowe posługiwanie się sztućcami.

13.40 – 14:10 Relaksacja w formie zabaw i ćwiczeń oddechowo – rozluźniających przy muzyce – rozwijanie fantazji i wyobraźni dziecięcej oraz inwencji twórczej. „Chwila z książką”.

14.10 – 14:45 Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Zabawy integrujące grupę.  Zajęcia o charakterze edukacyjno – wyrównawczym. Zabawy spontaniczne w kącikach zainteresowań.

14.45 – 15:00 Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.

15:00 – 15:20 Podwieczorek – wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.

15:20 – 17:00 Zabawy dowolne; czytanie literatury dziecięcej, fragmentów książek. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Zabawy w kole, zabawy stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Zabawy na świeżym powietrzu. Ćwiczenia artykulacyjne, ortofoniczne, słuchowe. Porządkowanie sali. Rozchodzenie się dzieci.


6 – latki (,,Sówki”)

7:00 – 8:00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Praca indywidualna z dziećmi, rozmowy z rodzicami. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy stolikowe. Prace porządkowe w sali.

8:00 – 9:00  Ćwiczenia poranne z elementami metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,  zabawy integracyjne, ruchowe i umuzykalniające,  wprowadzanie do tematu dnia poprzez zabawy dydaktyczne.

9:00 – 9:30 Język angielski (wtorek i czwartek)

9:30 – 9:35 Zabiegi higieniczno- samoobsługowe związane z przygotowaniem do śniadania.  

9:35 – 9:55 Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.

9:55 – 10:50 Realizacja zadań edukacyjnych  zgodnie z realizacją Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego poprzez zajęcia z całą grupą. Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju. Zajęcia umuzykalniające, sprawnościowe i dodatkowe.C zynności organizacyjno- porządkowe.  

10:50 – 12.50 Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, wycieczki – swobodna aktywność dzieci. Zajęcie ruchowe w sali (w razie niekorzystnej aury). Zajęcia indywidualne z dzieckiem zdolnym lub z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (pomoc psychologiczno-pedagogiczna).

12:50- 13:10 Czynności samoobsługowe, przygotowanie do obiadu.

13:10 – 13:40 Obiad – wspieranie samodzielnych działań dziecka, kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. Samodzielne spożywanie posiłku, prawidłowe posługiwanie się sztućcami.

13.40 – 14:10  Popołudniowy odpoczynek. Relaksacja w formie zabaw i ćwiczeń oddechowo – rozluźniających przy muzyce – rozwijanie fantazji i wyobraźni dziecięcej oraz inwencji twórczej. „Chwila z książką”.

14.10 – 14:45 Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Zabawy integrujące grupę.  Zajęcia o charakterze edukacyjno – wyrównawczym. Zabawy spontaniczne w kącikach zainteresowań.

14.45 – 15:00 Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.

15:00 – 15:20 Podwieczorek – wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.

15:20 – 17:00 Zabawy dowolne; czytanie literatury dziecięcej, fragmentów książek. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Zabawy w kole, zabawy stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Zabawy na świeżym powietrzu. Ćwiczenia artykulacyjne, ortofoniczne, słuchowe. Porządkowanie sali. Rozchodzenie się dzieci.

 * Poszczególne godziny ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb i sytuacji.

* Zmiany w okresie zimowym: sporty zimowe, zabawy na śniegu, dokarmianie i obserwacja ptaków, doświadczenia ze śniegiem i lodem.