KIERUNKI  ROZWOJU SZKOŁY 2023/2024

Szkoła nowoczesna oraz przyjazna uczniom i rodzicom

 

KSZTAŁCENIE

1.       Uzyskanie wysokich efektów nauczania poprzez:

a.        Stosowanie oceniania kształtującego, w tym: ukazywanie celów lekcji, podawanie kryteriów sukcesu, przekazywanie informacji zwrotnej o postępach uczniów, uczenie oceny koleżeńskiej i samooceny…

b.       Motywowanie ucznia do nauki poprzez: przełożenie nacisku z uczenia uczniów na uczenie się uczniów, stosowanie aktywizujących metod nauczania, pokazywanie uczniom, jak mają się uczyć; konstruktywne traktowanie błędów, udział w akcji „Szkoła z Pozytywną uwagą”

c.        Indywidualizacja pracy z uczniem poprzez podejmowanie działań uwzględniających zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów

2.       Odkrywanie zdolności i rozbudzanie zainteresowań uczniów, poprzez:

a.        Odkrywanie talentów uczniowskich i wspieranie uczniów zdolnych

b.       Ofertę kół zainteresowań konsultowaną z uczniami/rodzicami

c.        Przygotowywanie uczniów do konkursów wewnętrznych i zewnętrznych

d.       Udział szkoły/klas w projektach edukacyjnych

e.       Wykorzystywanie w pracy z uczniami metody projektów

f.         Kształtowanie u uczniów umiejętności kluczowych na każdej lekcji i na zajęciach pozalekcyjnych, w szczególności:  samodzielności, innowacyjności i kreatywności, umiejętności współpracy w zespole

g.        Korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych Uczenie programowania oraz gry w szachy od najmłodszych lat

h.       Pielęgnowanie wśród uczniów od najmłodszych lat zamiłowania do czytania książek

3.       Udzielanie odpowiedniego wsparcia uczniom  wymagającym pomocy w nauce  poprzez:

a.        Dobrze zorganizowaną pomoc nauczycieli specjalistów wspierających ucznia (nauczycieli wspomagających, terapeuty pedagogicznego, logopedy, pedagoga, psychologa)

b.       Zorganizowaną pomoc koleżeńską

 

WYCHOWANIE I OPIEKA

1.       Wychowanie do wartości zgodne z programem wychowawczo-profilaktycznym szkoły.

2.       Kształtowanie u uczniów postaw zapisanych w sylwetce absolwenta.

3.       Kształcenie u uczniów kompetencji społecznych

4.       Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.

5.       Dbałość o dyscyplinę i bezpieczeństwo uczniów; wyznaczenie jasnych norm zachowania i ich przestrzeganie poprzez:

a.        Rozwiązywanie na bieżąco problemów i konfliktów między uczniami przy współpracy: N-N, N-R

b.       Ukazywanie uczniom sposobów radzenia sobie z negatywnymi emocjami

c.        Dbanie o kulturę zachowania (m.in. stosowanie zasad pozytywnej dyscypliny)

d.       Podejmowanie przez wychowawców działań profilaktycznych dostosowanych do zdiagnozowanych potrzeb swoich wychowanków

e.       zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa.

f.          Dobrze działająca pomoc psychologiczno-pedagogiczna, wspierająca ucznia w rozwiązywaniu problemów

6.       Stwarzanie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły oraz w środowisku społecznym, poprzez:

a.        Dawanie możliwości samorealizacji w samorządzie uczniowskim i współdecydowania o sprawach szkoły dotyczących uczniów

b.       Udział uczniów w organizacji imprez i uroczystości

c.        Organizowanie akcji charytatywnych

d.       Wolontariat

e.       Pomoc koleżeńską

 

 

ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE

1.       Dobra komunikacja i współpraca między nauczycielami, rodzicami i uczniami – wspólne tworzenie wizji szkoły

2.       Szkoła otwarta na środowisko lokalne i inicjatywy rodziców

3.       Dbanie o wizerunek szkoły w środowisku (przez podejmowane działania i ich promocję)

4.       Udział w projektach unijnych

5.       Rozwijanie własnego warsztatu pracy przez nauczycieli

6.       Wprowadzanie na lekcjach przez nauczycieli innowacyjnych rozwiązań dydaktycznych i wychowawczych

7.       Dbałość o nowoczesne wyposażenie sal lekcyjnych, wygląd budynku i otoczenia szkoły